Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /inc/lib/connection/mysql_sql_connection.php on line 31
W jaki sposób możemy zadbać o nasze nogi? | Diosminex

W jaki sposób możemy zadbać o nasze nogi?

Choć nie mamy wpływu na nasze indywidualne predyspozycje związane z przewlekłą niewydolnością żylną, czy żylakami, to warto jednak, hołdując znanej zasadzie: „lepiej zapobiegać niż leczyć”, dbać o nogi zanim pojawią się niepokojące objawy. Wyjątkową uwagę powinny tu zwrócić osoby szczególnie zagrożone wystąpieniem choroby (np. prowadzące siedzący tryb życia, czy wykonujące duży wysiłek statyczny).
W jaki sposób możemy zadbać o nasze nogi?

Co możesz zrobić dla swoich nóg?

  • Zadbaj o odpowiednią ilość ruchu!

Kiedy twoja praca wymaga wielogodzinnego siedzenia, bądź stania niemalże w jednym miejscu, znajdź w ciągu dnia chociaż 30 min na aktywność fizyczną. Może to być spacer, jazda na rowerze, marsz do pracy czy bieganie. Ważne, żeby dobrze rozruszać nogi, co uruchomi tzw. „pompę mięśniową”, która pobudzi krążenie żylne. Również w trakcie pracy warto zrobić sobie krótkie przerwy na odrobinę relaksu dla nóg. Siedząc możesz zataczać kręgi stopami, czy na przemian unosić do góry palce i pięty, napinać mięśnie i przede wszystkim unikać siedzenia z nogą założoną na nogę.

  • Odpowiednio się odżywiaj!

Zbilansowana dieta bogata w witaminy i minerały pomoże Ci się ustrzec przed niejedną chorobą, nie tylko tymi związanymi z układem krążenia. Szukaj produktów bogatych w wapń i magnez, a także witaminę C i flawonoidy - przeciwutleniacze, które biorą udział w regeneracji kolagenu budującego naczynia krwionośne. Unikaj też soli, która niepotrzebnie podnosi ciśnienie krwi w naczyniach.

  • Dbaj o właściwe nawodnienie organizmu!

Szczególnie w lecie zwracaj uwagę na ilość przyjmowanych płynów. Odwodnienie organizmu może skutkować wieloma dolegliwościami, w tym kurczami łydek, w których zaburzony jest przepływ krwi żylnej. Dodatkowo niedobór wody w organizmie, tak samo jak niska zawartość błonnika w pokarmie mogą prowadzić do zaparć, co z kolei może wywoływać ucisk brzuszny i utrudniony przepływ krwi.

  • Noś wygodne obuwie!

Chociaż nogi w szpilkach prezentują się niezwykle seksownie, to pamiętaj, że nie jest to obuwie na co dzień. Do pracy, czy na spacer lepiej wybierz buty na stabilnym, szerokim obcasie, o wysokości od 2 do 5 cm. Łydka w takim obuwiu pracuje najlepiej.

  • Nie pal papierosów!

Składniki dymu papierosowego osłabiają naczynia krwionośne, co sprawia że tracą elastyczność, a w efekcie stają się podatne na tworzenie się żylaków.

  • Ubieraj się wygodnie!

Staraj się wybierać stroje luźne, nie uciskające nadmiernie newralgicznych punktów przepływu krwi tj. zgięcia kolan, pachwiny , biodra, czy talia. Choć obcisłe ubrania często w piękny sposób eksponują atuty sylwetki, to jednak nie daj się zwariować. Do pracy, po domu, czy na spacer wybierz luźniejsze spodnie, lub spódnicę.

  • Zapewnij nogom relaks!

Codzienna chwila odpoczynku w pozycji amerykańskiej, czyli z nogami opartymi wysoko np. na poduszce, lub stole, powyżej linii talii poprawi krążenie i wzmocni twoje nogi. Poza tym zapewni Ci przyjemne odprężenie.

  • Unikaj gorących kąpieli i sauny!

Szczególnie w przypadku, kiedy już zauważyłaś pierwsze objawy zmian naczyniowych, wysoka temperatura może być dla Twoich nóg dodatkowym obciążeniem. Naczynia krwionośne pod wpływem wysokiej temperatury poszerzają się. Jeśli chcesz poprawić krążenie lepiej zastosuj na przemian ciepłą i zimną kąpiel lub prysznic, która działa tonizująco na naczynia.

  • Wybierz spacer zamiast samochodu!

Jeśli ciężko jest Ci wygospodarować trochę czasu na ruch, to zamiast jechać do pracy, czy na zakupy samochodem, lepiej przejdź się na pieszo. Pobudzi to krążenie w nogach i będzie zapobiegać zastojowi krwi w żyłach.

  • Stosuj flebotropowe preparaty wzmacniające naczynia krwionośne!

Szczególnie w sytuacji kiedy obserwujesz już pierwsze objawy niewydolności żylnej kończyn dolnych możesz sięgnąć po preparaty np. z rutyną, diosminą, wyciągiem z kasztanowca, czy hesperydyną. Terapia taka nie leczy choroby, jednak przynosi sporą ulgę głównie w przypadku uczucia zmęczenia nóg.



Poznaj proces powstawania żylaków

Poznaj proces powstawania żylaków

Choć początkowe objawy związane z niewydolnością żylną zdają się być błahe, to powinny wzbudzić naszą czujność.

więcej

Przewlekła niewydolność żylna i przyczyny jej powstawania

Przewlekła niewydolność żylna i przyczyny jej powstawania

Przewlekła niewydolność żylna jest bardzo powszechnym schorzeniem dotykającym niemal połowę dorosłego społeczeństwa. 
 

więcej

Ryzyko występowania przewlekłej niewydolności żylnej i żylaków.

Ryzyko występowania przewlekłej niewydolności żylnej i żylaków.

Pierwsze dolegliwości związane z niewydolnością żylną zdają się nie być nadmiernie dokuczliwe, chociażby ze względu na to, że szybko mijają, kiedy odpoczywamy.

więcej